Nieuws

Medewerkerbetrokkenheid is zó vorige eeuw

Wie denkt de toekomst aan te kunnen met een bedrijf vol betrokken medewerkers heeft het mis. Zonder passie blijft het toch een beetje aanrommelen.

Dat stelt althans Deloitte in het rapport Unlocking the passion of the Explorer.

Volgens de auteurs is het niet langer voldoende om in te zetten op overleven, maar moeten organisaties floreren. Ze verwijzen naar onderzoek dat aangeeft dat betrokkenheid zorgt voor verbeterde prestaties, hogere winst en klanttevredenheid en lager verzuim en personeelsverloop. Toch is betrokkenheid iets van voor de eeuwwisseling, toen de wereld nog voorspelbaar was, schrijven ze.

Gepassioneerde medewerkers moeten nu de norm zijn, volgens de auteurs. Drie eigenschappen kenmerken de gepassioneerde werknemer: het verlangen om een blijvende en groeiende impact op de branche of een specifieke functie te hebben, actief zoeken naar uitdagingen om de prestaties te verbeteren en de houding waarmee interacties en sterke vertrouwensrelaties met anderen wordt opgebouwd.

Lees het volledige bericht op pwdegids.nl