Uncategorized

Personeelsplanning ontbreekt vaak in meerjarenstrategie

Organisaties rekenen op management- en talentdevelopment en employer branding om nu en in de toekomst hun groeistrategie te kunnen realiseren. Maar in slechts de helft van de langetermijnplannen staat ook iets over personeelsplanning.

Dat blijkt uit de eerste resultaten van het Nationaal onderzoek Over Personeelsplanning.

90 procent van de 683 ondervraagde HR-managers en andere eindverantwoordelijk managers vindt dat er niet kan worden gewacht met strategische personeelsplanning. Employability, vergrijzing, krapte op de arbeidsmarkt en de veranderende markten zijn de voornaamste redenen om goed te kijken hoe je de juiste mensen op de juiste tijd op de juiste plek krijgt.

Zeven van de tien ondervraagden zegt dat de organisatie werkt met een meerjarenstrategie – hierin kijkt men gemiddeld twee tot vijf jaar vooruit – om organisatiedoelstellingen te realiseren. Opvallend is dat meer dan een derde van de respondenten (36%) van de respondenten zegt dat er in de langetermijnplanning niets is opgenomen over personeel, 13 procent weet niet of dat zo is.

Binnenkort meer uitkomsten uit het Nationaal onderzoek Over Personeelsplanning op deze site. Meld u aan voor de e-mailnieuwsbrief Over Personeelsplanning om het laatste nieuws over dit onderwerp om de week in uw inbox te ontvangen.